Reclama e sufletul comertului!

Dar procesul de ademenire a clientilor nu se opreste aici

Pentru multi dintre comercianti, acesta incepe chiar in fata vitrinei sau la intrarea in magazin.
Amenajari vitrine si spatii comerciale
10 ponturi pentru amenajarea unor spatii comerciale cu priza la public:


1. Lumina, element cheie atat la interior, cat si la exterior. Pentru iluminarea vitrinelor se folosesc reflectoare halogen fie cu iodura metalica, incastrate, fie pe sina, avand o deschidere mai mica si o putere mult mai mare decat becul normal. Lumina se focuseaza pe produse pentru a le scoate in evidenta.
 
2.Directia de mers a potentialilor clienti este un factor de care ar trebui sa se tina cont atunci cand se amenajeaza o vitrina. Laturile verticale pe directia de mers ale vitrinei trebuie sa fie puse in evidenta cel putin cu ajutorului unui afis, pentru a atrage atentia clientului. Explicatia? Oamenii merg pe strada uitandu-se inainte, si nu in stanga sau in dreapta. Vitrina nu trebuie gandita doar pentru situatia in care trecatorul se opreste in fata ei si o priveste.
 
3. Selectia manechinelor se face in functie de pret, insa in majoritatea cazurilor pretul acceptabil la aceste produse duce automat la o scadere a calitatii. Aspectul manechinelor si calitatea lor vorbesc foarte mult despre rangul magazinului si calitatea produselor comercializate.

In ceea ce priveste pozitionarea manechinelor, este bine sa se evite pozitia veriticala clasica, intrucat nu ofera un aspect dinamic.

4. Produsele sunt in prim plan, nu aranjamentul decorativ. Amenajarea vitrinei si elementele decorative nu trebuie sa eclipseze marfa expusa. Intotdeauna trebuie avut in vedere ca magazinul vinde produsele, si nu decorul. O vitrina reusita nu este neaparat aceea care reda un peisaj de toamna sau de iarna cat mai realistic, ci aceea care reuseste sa imbine armonios produsele cu mesajul subtil ce se doreste a fi transmis.

5. Distanta dintre elementele de expunere (mese, scaune, suporti) trebuie sa fie destul de mare incat sa permita circulatia clientilor prin magazin fara ca acestia sa fie deranjati sau chiar impiedicati sa parcurga magazinul.

6. Evidentierea brandurilor cheie si a produselor care se remarca printr-un pret foarte bun sau o calitate ridicata este esentiala in atragerea clientilor in magazin. Pozitionarea lor ii poate determina pe clienti sa parcurga si restul magazinului, existand posibilitatea de a le atrage atentia si asupra altor produse.

7. Aglomerarea magazinului cu produse da senzatia de claustrofobie si disconfort vizual. Nu este neaparat o greseala, ci mai degraba o strategie de marketing folosita in general de magazinele de tip "outlet" sau "discount shop" .
 
8. Nu exista retail fara muzica. Muzica trebuie adaptata la conceptul spatiului comercial. Melodiile nu trebuie sa fie pe gustul proprietarului, ci in conformitate cu preferintele consumatorilor.

Muzica trebuie adaptata si in functie de momentele zilei, respectiv se poate difuza un anumit stil dimineata si un altul dupa amiaza.

In cazul unui restaurant, este indicata folosirea materialelor care absorb sunetele, pentru a evita zgomotul.

9. Mirosul creeaza cel mai puternic sentiment. Acesta poate fi prezent atat in interiorul spatiului, cat si in exterior. De exemplu, exista brutarii sau patiserii care raspandesc pe o intreaga strada aroma imbietoare de paine proaspata sau cozonaci, dar, de cele mai multe ori mirosul nu provine de la bucatarie.

10. Aranjarea produselor trebuie realizata in "bloc" (gruparea produselor de acelasi fel, unele sub altele), pentru vizibilitate crescuta a produselor si pe verticala, pentru ca potentialul client sa poata cuprinde cu privirea cat mai multe articole disponibile in locatie.

News Images: reclama.jpg